- Преподавател: Mitko Shopov
Задължителна учебна дисциплина за студенти от специалност “Компютърни системи и технологии”, Факултет Електроника и Автоматика на Технически Университет - София, Филиал Пловдив, образователно-квалификационна степен “бакалавър”. След завършване на курса, студентите трябва да придобият знания за архитектурата на отворените системи - моделa OSI на ISO, глобалната компютърна мрежа INTERNET и приложенията, базирани на TCP/IP протоколи. Предпоставки: Микропроцесорна техника, Микропроцесорни системи, Операционни системи, Компютърни архитектури, Програмни езици.
- Преподавател: Mitko Shopov
- Преподавател: Николай Каканаков
- Преподавател: Гриша Спасов
- Не-редактиращ учител: Георги Искров
Целта на учебната дисциплина е е да разкрие възможностите на Java и да представи по достъпен начин, с помощта на множество практически примери, основните принципи при създаване на различни приложения на този език. В курсът се представят съвременните среди за програмиране с Java.
- Преподавател: Mitko Shopov
- Преподавател: Мария Маринова
Факултативна учебна дисциплина от учебния план за обучение на студенти за ОКС „бакалавър“, специалност “Компютърни системи и технологии” към ФЕА, ТУ - Пловдив
ЦЕЛИ НА УЧЕБНАТА ДИСЦИПЛИНА:
- Предоставя се информация на новоприетите студенти, която да им помогне за адаптиране към обучението във ВУЗ.
- Студентите се запознават с административното обслужване, научните и учебните направления на съответните катедри от ФЕА.
- Канят се фирми партньори и партньорски организации за да представят браншовете, в които студентите могат да се реализират
- Разглеждат се теми свързани с възможностите за реализация на завършилите специалност “КСТ” в индустрията и бита; организацията на факултета, катедрите и обучението на студентите.
- Преподавател: Mitko Shopov
- Преподавател: Николай Каканаков
В дисциплината ПАРАЛЕЛНО ПРОГРАМИРАНЕ ще се изучавате OpenMP, MPI, хибридно програмиране и използването на класовете за нишки в многонишковите езици C# и JAVA. Съществуват различни програмни модели и по различен начин се прилагат в класа на Високо-производителните компютри. В последно време все повече навлиза програмирането на хетерогенни системи и в няколо лекции ще се запознаете с CUDA C.
За програмното решаване на някои сложни задачи, като например тези от областта на математическата физика, комбинаториката или дискретната оптимизация, е необходим огромен изчислителен ресурс. Освен това се използва и допълнителен софтуер за профилиране и търсене на bottleneck, hotspot и други параметри.
- Преподавател: Teodora Hristeva
- Преподавател: Мария Маринова
ЦЕЛИ НА УЧЕБНАТА ДИСЦИПЛИНА: Запознаване на студентите с основните принципи в устройството и действието на компютърните системи, както и въведение в програмирането чрез запознаване с основи на алгоритмите, структурите от данни и езика за програмиране C.
ОПИСАНИЕ НА ДИСЦИПЛИНАТА: Основни теми: Компютърната система – средство за обработка и съхраняване на информацията; Класификация на компютрите; Носител на информация в компютъра; Представяне, съхраняване и пренасяне на информацията в компютъра; Елементи от компютърна архитектура и принцип на работа на компютъра; Данни, алгоритми и програми; Езици за програмиране; Структури от данни; Алгоритмични инструменти в езика; Транслиране; Класификация на програмното осигуряване.
- Преподавател: Йордан Генов
- Преподавател: Веселка Димитрова
- Преподавател: Николай Каканаков
- Преподавател: Костадинка Тодорова
- Преподавател: Teodora Hristeva
- Преподавател: Мария Маринова
Уважаеми студенти,
Цел на курса е да мотивира студентите от КСТ III-ти курс да се запознаят с основните концепции на „Компютърни Архитектури“. Тази дисциплина е фундаментална за студентите от специалността КСТ. Но за съжаление, голяма част от студентите са незаинтересувани от изучаването на компютърните организации на съвременните компютри. Много студенти считат дисциплината „Компютърни Архитектури“ твърде хардуерно ориентирана и далечна от тяхното бъдещо професионално развитие като софтуерни инженер.
Една част от лекциите от курса са свързани с използването на MIPS архитектурата, този процесор е остарял, но в много от лекционните материали се използва като ресурс за изучаването на теоретичните аспекти от КА. Освен това за упражненията се използват симулационни техники, които са базирани на MIPS архитектурата.
В курса е отделено внимание и на все повече развиващите се GPU архитектури, които се използват за самообучаващите алгоритми.
През последните години, драматично нарастна използването на ARM процесорите в мобилните телефони и вградените системи. ARM процесорите също са RISC и са удобни за прототипи за обучение.
За създаването на ефективен програмен код всеки програмист трябва ясно да знае как същия ще се изпълни от процесорната архитектура и по какъв начин оптимално може да натовари ресурсите на съвремените процесори.
- Преподавател: Мария Маринова
- Преподавател: Иван Янчев